Μαθηματικά (ΠΕ) (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Καθετότητα - Ύψη τριγώνου

45 λεπτά

Καθετότητα

Φύλλα Εργασίας

Αρχικά γίνεται διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των μαθητών. Ειδικότερα, οι μαθητές καλούνται να δώσουν απαντήσεις σχετικά με την έννοια της "απόστασης", αναφέροντας ταυτόχρονα συγκεκριμένα παραδείγματα από την καθημερινή τους ζωή.

Στη συνέχεια, επεξεργάζονται ένα πρόβλημα που τους δίνεται και δίνουν τις δικές τους εξηγήσεις.

Κατόπιν, παρακολουθούν ένα διαδραστικό βίντεο με θέμα την απόσταση σημείου από ένα ευθύγραμμο τμήμα.

Τέλος, ανακαλύπτουν τις κάθετες ευθείες με μια δραστηριότητα σε περιβάλλον δυναμικής γεωμετρίας.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω οι μαθητές ελέγχουν τις γνώσεις τους και εργάζονται σε Φύλλο Εργασίας που περιλαμβάνει σχετικές δραστηριότητες.

Η έννοια της "απόστασης"

Ο πύργος της Πίζας

Σχόλιο: 
Ο πύργος της Πίζας κτίστηκε από το 1172 μέχρι το 1350 στην ομώνυμη πόλη της Ιταλίας. Αποτελείται από 6 ορόφους και λόγω του χαλαρού εδάφους παρουσιάζει κλίση προς τα νότια που σταδιακά αυξάνεται. Έχει ύψος 56 μ. (Πηγή: Βικιπαίδεια).

Ποιος μαθητής πιστεύετε ότι έκανε τη σωστή μέτρηση; Εξηγώ γιατί.

Απόσταση σημείου από ένα ευθύγραμμο τμήμα

Διευκρίνιση: 
Παρατηρήστε το βίντεο και προσπαθήστε να σκεφτείτε και να απαντήσετε στις ερωτήσεις.
Σχόλιο: 
Το ευθύγραμμο τμήμα που ξεκινά από ένα σημείο και τέμνει κάθετα ένα άλλο ευθύγραμμο τμήμα είναι η συντομότερη διαδρομή (απόσταση) από το σημείο προς το ευθύγραμμο τμήμα (Πηγή: Βιβλίο Μαθητή).

Κάθετες ευθείες

Διευκρίνιση: 
Προσπαθήστε να δώσετε απαντήσεις στις ερωτήσεις μόνο της πρώτης δραστηριότητας.
Σχόλιο: 
Κάθετες ονομάζουμε 2 ευθείες που τέμνονται έτσι ώστε να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών. Για να σχεδιάσουμε κάθετες ευθείες, χρησιμοποιούμε τον γνώμονα (Πηγή: Βιβλίο Μαθητή). Σκεφτείτε: ποια μπορεί να είναι η σχέση της έννοιας της απόστασης με την καθετότητα;

Ελέγχω τις γνώσεις μου

Περνώ τη διάβαση

Διάβαση

Διευκρίνιση: 
Σημαντικό είναι να σκεφτούμε με ποια διαδρομή οι μαθητές θα είναι πιο ασφαλείς.
Σχόλιο: 
Σκεφτείτε: Υπάρχουν άλλες τέτοιες ασφαλείς διαδρομές που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν οι μαθητές;
Δημιουργός Σεναρίου: ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΛΚΙΖΑΣ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΖΥΜΠΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ/ΠΑΝΑΓΑΚΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ/ΣΚΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Συντονιστής)