Διαθεματικό (Δημοτικό)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ο λαγός και η χελώνα

90 λεπτά

έλεγχος προϋπάρχουσας γνώσης - διδασκαλία μύθου

Φύλλα Εργασίας

(1η διδακτική ώρα) Διανέμονται σε κάδε ομάδα δύο φυλλάδια εργασίας τα οποία αποτελούν μέσα ελέγχου της εμπέδωσης των διδαγμένων γραμμάτων (λ), (γ) και (χ), ενώ ταυτόχρονα προάγουν τις συνεργατικές δεξιότητες. Η εργασία του πρώτου φυλλαδίου απαιτεί επιπλέον και δεξιότητες κατηγοριοποίησης πέρα από τη γνώση των διδαγμένων γραμμάτων. Το κάθε μέλος της δυαδικής ομάδας εκτελεί συγκεκριμένη εργασία, το ένα εντοπίζει και το άλλο καταγράφει,  ώστε με τη συνεργασία τους να επιτύχουν την αποτελεσματικότερη και γρηγορότερη περάτωση της εργασίας. Οι οδηγίες, παρ’ όλο που υπάρχουν γραπτά στα φύλλα εργασίας, δίνονται και προφορικά από τη δασκάλα.

(2η διδακτική ώρα) Διαβάζουμε το μύθο του Αισώπου «Ο λαγός και η χελώνα» από κάποιο βιβλίο με ωραία εικονογράφηση. Μπορεί στη βιβλιοθήκη της τάξης να υπάρχουν κι άλλα βιβλία με τον ίδιο μύθο, καθώς επίσης και με άλλους μύθους του Αισώπου. Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά σχετικά με τους ήρωες του μύθου, τα ιδιαίτερα χαρίσματα και τις αδυναμίες τους, την περιπέτειά τους. Γίνεται αναφορά στον Αίσωπο και τα παιδιά αναφέρουν κι άλλους μύθους που πιθανόν γνωρίζουν. Αν υπάρχει η δυνατότητα, όλη αυτή η δραστηριότητα μπορεί να γίνει σε χαλί με μαξιλάρια και με όλα τα σχετικά βιβλία στη μέση, έτσι ώστε τα παιδιά ελεύθερα να τα ξεφυλλίζουν καθώς θα γίνεται η συζήτηση. Στη συνέχεια επικεντρώνουμε σε κοινά χαρακτηριστικά των μύθων που αναφέρθηκαν. Επαγωγικά καταλήγουμε στον ορισμό του μύθου: «Φανταστική ιστορία που έχει όμως μέσα της κρυμμένη μια αλήθεια για τη στάση μας απέναντι στη ζωή και τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους». Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά συμβουλευόμαστε το λεξικό των παιδιών, όπου αναφέρεται ότι: «Ο μύθος είναι μια φανταστική ιστορία με ήρωες θεούς, ζώα και φυτά που μας διδάσκει να είμαστε καλοί».

(Λλ) και (Γγ)

(Λλ) και (Χχ)

(Γγ) και (Χχ)

(Λλ), (Γγ) και (Χχ)

Δημιουργός Σεναρίου: ΠΕΦΚΟΥΛΑ ΣΤΑΓΙΑ (Εκπαιδευτικός)