

Το συγκεκριμένο σενάριο αποσκοπεί στη διερεύνηση του προσφυγικού ζητήματος, μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, μέσα από το βίωμα των ίδιων των προσφύγων. Ειδικότερα, οι μαθητές αφού γνωρίσουν τις ιστορικές εξελίξεις που οδήγησαν στη Μικρασιατική καταστροφή, καλούνται να οικοδομήσουν τη γνώση τους για το προσφυγικό ζήτημα κάνοντας χρήση τεκμηρίων - πηγών της περιόδου. Το σενάριο καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών, μέσω δομημένων δραστηριοτήτων, ενταγμένων σε ιστορικό πλαίσιο, προκειμένου να βιώσουν οι ίδιοι οι μαθητές την εμπειρία της προσφυγιάς όπως την έζησαν οι πρωταγωνιστές της.
Το προσφυγικό ζήτημα, το σημαντικό αυτό κεφάλαιο της νεοελληνικής ιστορίας, διδάσκεται τόσο στο Δημοτικό σχολείο όσο στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, κατά κανόνα, ως ένα σώμα πληροφοριών που ο μαθητής καλείται να απομνημονεύσει. Ο ρόλος των πηγών και των μαρτυριών είναι συμπληρωματικός, με αποτέλεσμα να προσπερνάται το βίωμα των ίδιων των προσφύγων. Το κενό αυτό καλύπτει το συγκεκριμένο σενάριο καθώς δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν όψεις του προσφυγικού ζητήματος του Μεσοπολέμου μέσα από τη ματιά των ίδιων των προσφύγων, κάνοντας δημιουργική χρήση των τεκμηρίων - πηγών.
- Να κατονομάζουν τα βασικά γεγονότα που προηγήθηκαν της Μικρασιατικής καταστροφής.
- Να γνωρίσουν όψεις του προσφυγικού ζητήματος όπως τις βίωσαν οι πρόσφυγες.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας μέσα από την εργασία τους σε ομάδες.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες ιστορικής έρευνας και δημιουργίας.