Μουσική (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 2 ώρες

Οστινάτο

15 λεπτά

Ακούω, βλέπω, αναγνωρίζω, συνοδεύω

Οι μαθητές ακούν προσεκτικά σύντομα μουσικά παραδείγματα και διακρίνουν την πιθανή χρήση οστινάτο. Κατά την ακρόαση, ο εκπαιδευτικός κατευθύνει κατάλληλα τους μαθητές, ώστε να οδηγηθούν στη σωστή απάντηση.

Στη συνέχεια, και προκειμένου να μετασχηματιστεί η εμπειρία σε γνώση, ορίζεται το "οστινάτο". 

 

Οστινάτο: πρόκειται για ένα ρυθμικό σχήμα ή μια μελωδία μικρής διάρκειας που επαναλαμβάνεται καθόλη τη διάρκεια ή για ένα σύντομο τμήμα του μουσικού έργου, ενώ ταυτόχρονα ακούγεται η κύρια μελωδία του. Στη ροκ και τζαζ μουσική ονομάζεται riff.

Ακούω προσεκτικά και αναγνωρίζω

Διευκρίνιση: 
Chick Corea, Children's songs, No 1.
Σχόλιο: 
Περισσότερα για τον Chick Corea: http://chickcorea.com/

Ακούω, παρατηρώ, συνοδεύω

Διευκρίνιση: 
Gustav Holst: "The Planets: Mars, The Bringer of War", op.32.
Σχόλιο: 
Πριν την ακρόαση του έργου ο εκπαιδευτικός μπορεί να χτυπήσει το ρυθμικό σχήμα του οστινάτο στο σώμα του (body percussion) ή σε άλλο κρουστό όργανο και να το μιμηθούν οι μαθητές.
Δημιουργός Σεναρίου: ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΠΕΡΑΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΕΡΠΕ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΜΑΡΙΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΔΑΛΙΑΝΟΥΔΗ ΕΙΡΗΝΗ(ΡΕΝΑΤΑ) (Συντονιστής)