Προσχολική Παιδαγωγική (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Υγιεινή διατροφή : Τρώμε μεσογειακά...τρώμε σωστά!

60 λεπτά

ΑΡΧΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

Φύλλα Εργασίας

Σε αυτήν τη φάση στην ολομέλεια, διερευνούμε τις γνώσεις και τις απόψεις των παιδιών αρχικά σχετικά με το γιατί πρέπει να τρώμε σωστά και στη συνέχεια τι πρέπει να τρώμε. Η αφορμή για την ενασχόληση με το θέμα αυτό ήταν η παρουσίαση του παραμυθιού «Η Δόνα Τερηδόνα» του Ευγ. Τριβιζά από ένα παιδί που το διάβασε από τη δανειστική μας βιβλιοθήκη. Χρησιμοποιούμε κυρίως ανοιχτές ερωτήσεις για να παροτρύνουμε τα παιδιά να εκφράσουν σκέψεις και απόψεις, να παρατηρήσουν και να προβλέψουν. Οι απόψεις των παιδιών καταγράφονται για να μπουν στο portfolio (Φύλλα εργασίας). Μιλάμε για τη φράση που σχετίζεται  με την υγιεινή διατροφή:"Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα".  Τους προτρέπουμε να εκφραστούν και να μας πουν τι σημαίνει. Μπορούν να τη  ζωγραφίσουν, σε συνεργασία δυο-δυο. (Φύλλα εργασίας).

Στη συνέχεια ακολουθούν οι παρακάτω δραστηριότητες:

  1. Κατηγοριοποιούμε τις τροφές σε δύο ομάδες, αυτές που πρέπει να τρώμε συχνά και αυτές που πρέπει να τρώμε λιγότερο. (Φύλλα εργασίας και εργαλείο: διαδραστικές ενεργές περιοχές ). Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνει και με κολάζ.
  2. Μιλάμε για τη Μεσογειακή διατροφή και την αξία της. Στον χάρτη της Μεσογείου βρίσκουμε τις χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο και στο διαδίκτυο ψάχνουμε να βρούμε το αγαπημένο φαγητό τους. Μέσα από παρατήρηση κι έρευνα βρίσκουμε ότι η Μεσογειακή διατροφή στηρίζεται κυρίως σε φρούτα, λαχανικά και κατανάλωση ελαιόλαδου.

 

Η Μεσόγειος θάλασσα και οι λαοί της

Διατροφικές επιλογές

Διευκρίνιση: 
Βάλε τις μη υγιεινές τροφές στο σπιτάκι που πρέπει
Δημιουργός Σεναρίου: ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΤΟΖΙΟΥ (Εκπαιδευτικός)
Έλεγχος Σεναρίου με τα Προγράμματα Σπουδών: ΤΣΑΜΠΑΖΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ (Σχολικός Σύμβουλος)
Έλεγχος Επιστημονικής Επάρκειας Σεναρίου: ΣΟΦΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ (Συντονιστής)