Θρησκευτικά (ΔΕ) (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Ο Αβραάμ φιλοξενεί τον Θεό στη σκηνή του - ορθόδοξη εικόνα της Αγίας Τριάδας.

45 λεπτά

Η ξενάγηση στον Ι. Ναό, αναστοχασμός.

Φύλλα Εργασίας

Αριθμούμε την επίσκεψη ως τρίτη φάση του σεναρίου, διότι διενεργείται στο πλαίσιο του σεναρίου στο ωράριο του σχολείου και μάλιστα χρησιμοποιούμε τη διδακτική ώρα του μαθήματός μας, κατά προτίμηση έβδομη ώρα, για να μην δεσμευόμαστε από το ωράριο επιστροφής. 

Για την επίσκεψη έχουμε πάρει από τους μαθητές τις βεβαιώσεις από τους γονείς τους ότι επιτρέπουν την μετακίνηση των παιδιών τους πεζή καθώς και ότι επιτρέπουν τη συμμετοχή των παιδιών τους στην όλη δραστηριότητα. Έχουμε βεβαίως υποβάλει την πρότασή μας, ώστε να έχουμε τη συγκατάθεσή της, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συμπληρώνοντας το έγγραφο και καταθέτοντας και το αντίγραφο της Πράξεως του Συλλόγου καθώς και τη θετική εισήγηση του Συμβούλου. Έχουμε προσυνεννοηθεί με τον Εφημέριο του Ιερού Ναού ότι μας επιτρέπει να τραβήξουμε φωτογραφίες και βίντεο. (Οπτικογράφηση).

Με την παιδαγωγική τεχνική της επίσκεψης - ξενάγησης από τους ίδιους τους μαθητές επιδιώκουμε να κάνουμε τη διδασκαλία περισσότερο ελκυστική στους μαθητές, να κάνουμε το γενικότερο «άνοιγμα» του σχολείου προς την κοινωνία, να αναπτύξουν οι μαθητές μας την κριτική τους σκέψη, να ενεργοποιήσουμε τη δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχύσουμε τη συμμετοχή και την παρατηρητικότητά τους, ώστε να αναπτύξουν ικανότητες όπως η καταγραφή πληροφοριών, η διατύπωση ερωτημάτων, η εξαγωγή συμπερασμάτων, η διενέργεια έρευνας και γενικά να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών για την εκπαιδευτική διαδικασία. Τελικά να ενισχύσουμε τη θετική αντίληψή τους για την συλλογική προσπάθεια (team work) και τη βιωματική δράση (experienced –based activities).

Ως χρονική διάρκεια ορίζουμε το 45λεπτο. Ωστόσο θεωρούμε ότι θα αναλωθεί ένα δεκάλεπτο με δεκαπεντάλεπτο για τη μετάβασή μας μέχρι τον Ναό, οπότε στην ουσία θα έχουμε ένα μισάωρο, αφού θα σχολάσουμε τους μαθητές μας με τη λήξη της επίσκεψης - ξενάγησης.

Οι μαθητές είναι χωρισμένοι στις ομάδες που είδαν στα αρχεία τους στην edmodo.

Ομάδα ξεναγοί: Η νικήτρια ομάδα - από την προηγούμενη φάση - θα αναλάβει την ξενάγηση. Θα έχει ένα ερωτηματολόγιο βάσει του οποίου θα ξεναγήσει. (Φύλλο 1 γ΄φάσης). Αυτό το ερωτηματολόγιο το έχουν και οι άλλες ομάδες και κατά τη διάρκεια της ξενάγησης οι απαντήσεις συμπληρώνονται στο φυλλάδιο από τον Γραμματέα της ομάδας με τη βοήθεια των υπολοίπων μελών.

Ομάδα φωτογράφοι: Θα βγάλουν φωτογραφίες από τον Ναό.

Ομάδα δημοσιογράφοι: Θα γράψουν κάποιο ρεπορτάζ για την επίσκεψη που θα το ανεβάσουν στη σελίδα του Σχολείου.

Ομάδα οπτικογράφοι: Θα τραβήξουν και θα ανεβάσουν το βίντεο (οπτικογράφηση) της επίσκεψης 

και οι δύο ομάδες που απομένουν θα συνεργαστούν για την έρευνα που θα διεξάγουμε:

Ομάδα Ερευνητές. Η έρευνα είναι ένα ερωτηματολόγιο προς τους ενορίτες (Φύλλο 2 γ΄Φάσης), το οποίο θα παραδώσουν στον εφημέριο για να το δει, ώστε να δοθεί στους ενορίτες κατά τον εκκλησιασμό της επόμενης Κυριακής από τους ίδιους τους μαθητές που θα βρίσκονται από το πρωί στην είσοδο του Ναού, ώστε στο τέλος να λάβουν τα έντυπα  συμπληρωμένα και να τα επεξεργαστούν, ώστε αργότερα να ανακοινώσουν τα αποτελέσματα.

Θέλουμε να ερευνήσουμε κατά πόσο οι ενορίτες έχουν αντιληφθεί ότι η συγκεκριμένη εικόνα της Φιλοξενίας του Αβραάμ υπάρχει στον Ναό τους και κατά πόσο γνωρίζουν τι σημαίνει αυτή η εικόνα. (Αυτή η έρευνα δεν εμπεριέχεται στο στενό πλαίσιο του σεναρίου μας, αλλά είναι μια επιπρόσθετη δραστηριότητα, που αν θέλουμε μπορούμε και να την παραλείψουμε).

Επίσης στο τέλος δίνουμε στους μαθητές και ένα ερωτηματολόγιο - ανατροφοδότηση  (Φύλλο 3 γ΄ Φάσης) για να το συμπληρώσουν, όποτε μπορέσουν στο σπίτι, ανώνυμα. Το ερωτηματολόγιο αυτό έχει την έννοια ότι ζητούμε την άποψη των μαθητών μας για να βελτιωθούμε μελλοντικά.

Δείγμα παρουσίασης - ξενάγησης, βάσει του Φ.Ε. 1

Δημιουργός Σεναρίου: Σμαράγδα Φαρίδου (Εκπαιδευτικός)