Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Προσχολική)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Επίσκεψη στην Αχειροποίητο

30 λεπτά

προετοιμασία στην τάξη πριν την επίσκεψη

1η δράση: προετοιμάζοντας την τάξη μας για την επίσκεψη...

Ο στόχος της 1ης δράσης είναι να προετοιμάσει ο εκπαιδευτικός τα παιδιά για την επίσκεψη στην Αχειροποίητο, φέρνοντας τα σε μια πρώτη επαφή με την ιστορία του μνημείου, αλλά και με τα ψηφιδωτά του.

Δραστηριότητα:

  • Οργανώνουμε στην τάξη μια «γωνιά» αφιερωμένη στους ναούς και στην παλαιοχριστιανική τέχνη. Η γωνιά μπορεί να περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό με διάφορους τύπους ναών, κάρτες με σύμβολα της εκκλησίας, φωτογραφίες βυζαντινών εικόνων, εικόνες από ψηφιδωτά και τοιχογραφίες, φωτογραφίες από καμπαναριά, κ.τ.λ. Αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να ασχοληθούν με το νέο αυτό υλικό, να προβληματιστούν, να αναζητήσουν απαντήσεις1.

  • επιχειρούμε να οριοθετήσουμε χρονικά την περίοδο που χτίστηκε η Αχειροποίητος, μιλάμε για την κοινωνία της εποχής, διαβάζουμε κείμενα και δείχνουμε εικόνες, που περιγράφουν την παλαιοχριστιανική εποχή. Ακούμε μουσική της εποχής

  • Επικεντρωνόμαστε στις εικόνες των ψηφιδωτών, παροτρύνοντας τα παιδιά να μαντέψουν από τι υλικό είναι φτιαγμένα

  • Εμπλουτίζουμε τη γωνιά μας με ένα ψηφιδωτό και αφήνουμε τα παιδιά να το περιεργαστούν. Συζητάμε για τον τον τρόπο κατασκευής του, τα υλικά του

  • Συγκεντρώνουμε μαζί με τα παιδιά τα υλικά που θα χρειαστούμε για την επίσκεψή μας: ένα μικρό κουτί με τετράγωνες ψηφίδες, λευκά χαρτόνια, μαρκαδόρους, φωτογραφική μηχανή.

Δημιουργός Σεναρίου: KATEΡΙΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)