Διαθεματικό (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Μια διαθεματική προσέγγιση των κειμένων «Ερημωμένα χωριά» και «Γιατί;».

40 λεπτά

Δημιουργία οπτικοακουστικής ή εικαστικής σύνθεσης

4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ

Την τέταρτη διδακτική ώρα οι μαθητές καλούνται να σχηματίσουν τις αρχικές ομάδες τους και να δημιουργήσουν με πρωτοβουλία και αυτενέργεια αλλά και αξιοποιώντας τις γνώσεις που ανακάλυψαν κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ωρών (εποικοδομισμός), το γραπτό και οπτικοακουστικό υλικό που συνέλεξαν από τα φύλλα εργασίας όλων των ομάδων και τα συμπεράσματα από τη συζήτηση στην ολομέλεια μια εργασία που να τιτλοφορείται «Αντί πολέμου ειρήνην ελώμεθα» («Αντί πολέμου ας προτιμήσουμε ειρήνη», Θουκυδίδης). Οι ομάδες μπορούν να εμπλουτίσουν το υπάρχον υλικό τους με νέο υλικό εικόνων ή αποσπασμάτων εφημερίδων σχετικά με τους σύγχρονους πολέμους.

Η κάθε ομάδα αφήνεται ελεύθερη να αποφασίσει και να επιλέξει τη μορφή της εργασίας της ανάλογα με το είδος που εκφράζει καλύτερα τα μέλη της. Ενδεικτικά, ο διδάσκων τους παρακινεί να δημιουργήσουν:

1) μια παρουσίαση powerpoint (ή moviemaker) που θα περιλαμβάνει εικόνες με λεζάντες σχολίου, μουσική, πιθανά αποφθέγματα και κείμενα που σχετίζονται με τις αρνητικές συνέπειες του πολέμου (χρήση του προγράμματος παρουσίασης ως ανοιχτό διερευνητικό περιβάλλον).

 2) Ένα κολάζ με εικόνες και σχόλια για το ίδιο θέμα (διαθεματικότητα με την αισθητική αγωγή).

 3) Μια ζωγραφική σύνθεση ή αφίσα με το ίδιο θέμα (διαθεματικότητα με την αισθητική αγωγή).

Οι ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών θα αναρτηθούν στη σχολική ιστοσελίδα ενώ οι εικαστικές  θα στολίσουν τη σχολική αίθουσα.

Εργασίες άλλων παιδιών για ειρήνη

Εργασίες άλλων παιδιών για ειρήνη

Ηχητική επένδυση εργασίας μαθητών

Δημιουργός Σεναρίου: ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΑΡΒΕΛΑΚΗ (Εκπαιδευτικός)