Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός (Γυμνάσιο)
Κατεβάστε σε μορφή PDF
 3 ώρες

Συνομιλώντας με τους Έλληνες Ποιητές

60 λεπτά

Οι Έλληνες Ποιητές παρουσιάζουν τον εαυτό τους...

Φύλλα Εργασίας

Οι Έλληνες Ποιητές παρουσιάζουν τον εαυτό τους σε εμάς: εποχή, ζωή, έργο, σκέψεις, συναισθήματα. 

(Οι ποιητές είναι: Καβάφης, Ελύτης, Καββαδίας, Σεφέρης, Λειβαδίτης, Εγγονόπουλος, Ρίτσος)


Στόχοι


Να εμπλακούν στη διαδικασία της κατανόησης της ζωής του κάθε ποιητή, της φυσιογνωμίας και των βαθύτερων πτυχών της ποίησής του.


Δραστηριότητα

Επιδιώκεται 7 ομάδες (των 3 μαθητών) να περιηγηθούν στα ψηφιακά αρχεία των ποιητών και σε διάφορες διαδικτυακές διευθύνσεις, και, μέσω των δραστηριοτήτων, στις οποίες θα εμπλέκονται ενεργά, διερευνητικά και ανακαλυπτικά, να αναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους. Όλα αυτά, σε ένα ενδιαφέρον, συμμετοχικό, συνεργατικό, βιωματικό περιβάλλον μάθησης.


Πόροι

Κάποια λογοτεχνικά και άλλου είδους websites:

http://www.snhell.gr

https://www.facebook.com/snhell?fref=ts

http://www.sarantakos.com/keimena.html

http://genesis.ee.auth.gr/dimakis/POETS/POETS.html

www.ekebi.gr

www.poiein.gr

www.kavafis.gr

http://douridasliterature.com/elytis.html 

http://www.engonopoulos.gr

http://users.uoa.gr/~nektar

http://www.youtube.com


Η Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greek-language.gr



Αξιολόγηση

α) Αξιολόγηση, η οποία αφορά στην επαφή με τους ποιητές:

- Ενίσχυσαν την ενσυναίσθησή τους;

- Πώς βίωσαν την ποίηση;

- Έγινε (η ποίηση) η αιτία να γνωρίσουν καλύτερα όχι μόνο τους ποιητές αλλά και τον εαυτό τους;

- Εξάσκησαν την ικανότητα στο να παράγουν ένα πολυτροπικό κείμενο;

------------------------------

β) Διαμορφωτική Αξιολόγηση: Σχεδιάστηκε για να παρακολουθεί την πρόοδο των μαθητών προς την κατάκτηση των εκπαιδευτικών στόχων.


Σημειώσεις

Ένα ρίσκο: Να μην καταλήξει η δημιουργικότητά μας μια στείρα συλλογή ιστορικών και λογοτεχνικών πληροφοριών.

Δημιουργός Σεναρίου: ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗ (Εκπαιδευτικός)